Seabourn Ovation

Seabourn Ovation is een luxe cruiseschip van Seabourn Cruise Line. Het schip werd in december 2014 besteld bij Fincantieri en de kiellegging vond plaats op 2 december 2016 in Sestri Ponente, Genua. Op 27 april 2018 werd Seabourn Ovation officieel overgedragen aan haar eigenaar. Het is het vijfde schip dat in de afgelopen tien jaar aan Seabourn Cruise Line is geleverd. Het beschikt over 300 suites, elk voorzien van een eigen balkon.

Imo: 9764958
Motor: Wartsila 12V32
Tonnage: 41865 t
Snelheid: 18,6 knopen
Bouwjaar: 2014
Roepletters: C6CV5
Scheepswerf: Fincantieri-Cant. Nav. Italiani Castellammare Di Stabia Genova
L x B x D: 210.00m x 27.99m x 6.5m

Boudicca

MV Boudicca was een cruiseschip van de Royal Viking Star-klasse en diende uiteindelijk als accommodatieschip in Pendik, nabij de Tuzla-scheepswerf. Gebouwd in 1973 door de Wärtsilä Helsinki Shipyard in Finland, begon het schip zijn leven als Royal Viking Sky voor de Nordenfjeldske Dampskibsselskap in Trondheim, welke het schip in dienst plaatste van de Royal Viking Line. In mei 2021 strandde het schip in Aliağa, Turkije, waar het werd gesloopt.

Imo: 7218395
Motor: MAN – B&W 7L32/40
Tonnage: 28551 t
Snelheid: 18,5 knopen
Bouwjaar: 1973
Roepletters: 6CVA3
Scheepswerf: STX Finland Helsinki – Helsinki, Finland
L x B x D: 206.96m x 25.22m x 7.5m
Ex: Royal Viking Sky – Sunward – Birka Queen

Iona

MS Iona is een cruiseschip uit de Excellence-klasse van P&O Cruises, een dochteronderneming van Carnival Corporation & plc. opgeleverd voor £ 730 miljoen. Met 184.089 GT was de Iona bij oplevering het grootste cruiseschip voor P&O en de Britse markt, totdat zusterschip Arvia (184.700 GT) in 2022 verscheen. Iona werd op 18 februari 2020 te water gelaten en acht maanden later op 9 oktober afgeleverd, te midden van de COVID-19-pandemie, wat haar debuut uitstelde tot 7 augustus 2021, toen ze haar eerste reis vanuit Southampton maakte.

Imo: 9826548
Motor: 4x MaK 16M46DF
Tonnage: 184089 t
Snelheid: 21,5 knopen
Bouwjaar: 2020
Roepletters: MGPC4
Scheepswerf: Meyer Werft GmbH & Co Kg Papenburg, Duitsland
L x B x D: 344.50m x 42.00m x 8.8m

Marco Polo

MS Marco Polo was een cruiseschip dat oorspronkelijk in 1965 werd gebouwd als de oceaanstomer Aleksandr Poesjkin door Mathias-Thesen-Werft in Oost-Duitsland voor de Baltic Shipping Company van de Sovjet-Unie. Na aanzienlijke aanpassingen voer het schip van 1993 tot 2008 als Marco Polo voor de Orient Lines. Het laatste dienstverband was bij het Britse Cruise & Maritime Voyages en de Duitse dochter Transocean Tours. Toen Cruise & Maritime Voyages in 2020 failliet ging door de COVID-19-pandemie, werd het schip op 22 oktober 2020 via een veiling verkocht door CW Kellock & Co. Ltd. voor 2.770.000 dollar. Het werd doorverkocht en in januari 2021 gestrand in Alang, India, waar het werd gesloopt.

Imo: 6417097
Motor: 2x Sulzer-Cegielski 7RND6
Tonnage: 22080 t
Snelheid: 19,5 knopen
Bouwjaar: 1965
Roepletters: C6JZ7
Scheepswerf: VEB Mathias-Thesen- Werft, Duitsland
L x B x D: 176.28m x 23.63m x 13.4m
Ex: Aleksandr – Aleksandr Pushkin

MSC Preziosa

De MSC Preziosa werd in 2013 onderdeel van de vloot van MSC Cruises. Samen met haar zusterschepen, de Fantasia, de Splendida en de Divina, vormt zij de Fantasia-klasse, een serie schepen die bekendstaat om hun luxe en elegante inrichting. Dit schip heeft 102 extra hutten in vergelijking met de andere drie schepen in dezelfde klasse.

Imo: 9595321
Motor: 2x Wartsila 16V46CR / 3 x Wartsila 12V46CR
Tonnage: 139072 t
Snelheid: 22,5 knopen
Bouwjaar: 2013
Roepletters:3FOA6
Scheepswerf: STX France Nantes Saint Nazaire, Frankrijk
L x B x D: 333.33m x 37.92m x 8.6m

Aida Perla

Aida Perla is een cruiseschip van AIDA Cruises, het schip werd in mei 2017 opgeleverd en in juni 2017 formeel benoemd naar het Duitse fotomodel en televisiepresentator Lena Gercke.

Imo: 9636967
Motor: Caterpillar-MaK 3x 12M43C + 1x 12M46DF
Tonnage: 125572 t
Snelheid: 19,5 knopen
Bouwjaar: 2017
Roepletters: IBRL
Scheepswerf: MHI Nagasaki Shipyard & Engineering Works, Japan
L x B x D: 299.95m x 37.65m x 14.1m
Ex: Aidamia

Independence Of The Seas

Independence of the Seas is een cruiseschip van de Freedom-klasse, beheerd door Royal Caribbean International. Dit schip met 15 dekken werd gebouwd in de Aker Finnyards scheepswerf in Turku, Finland. Met een bruto tonnage van 154.407 voegde het zich bij Freedom of the Seas en Liberty of the Seas als de grootste cruiseschepen en passagiersschepen van hun tijd. Het schip is 339 meter lang en bereikt meestal een snelheid van 21,6 knopen (40,0 km/u; 24,9 mph).

Imo: 9349681
Motor: Wartsila 12V46C
Tonnage: 155889 t
Snelheid: 22,3 knopen
Bouwjaar: 2008
Roepletters: C6WW4
Scheepswerf: STX Finland Turku. Finland
L x B x D: 338.72m x 39.03m x 8.8m

Astoria

MV Astoria begon haar leven als de trans-Atlantische oceaanstomer Stockholm, gebouwd voor de Swedish American Line, en werd in 1993 omgebouwd tot een cruiseschip. In 1944 besteld en sinds 1948 in de vaart, is ze nu op 76-jarige leeftijd het oudste diepwaterpassagiersschip dat nog steeds actief is. Als Stockholm werd ze berucht door een botsing met de Andrea Doria in juli 1956, waarbij het laatstgenoemde schip zonk en 46 mensen omkwamen voor de kust van Nantucket, Massachusetts, Verenigde Staten. Astoria bleef varen tot 2020, toen de activiteiten werden gestaakt vanwege de COVID-19-pandemie, en sindsdien is het schip buiten dienst.

Imo: 5383304
Motor: 2x Wartsila 16V32
Tonnage: 16144 t
Snelheid: 19,0 knopen
Bouwjaar: 1948
Roepletters: CQRV
Scheepswerf: Gotaverken Arendal AB Gothenburg, Zweden
L x B x D: 160.08m x 21.06m x 7.6m
Ex: Azores – Athena – Caribe – Valtur Prima